måndag 19 oktober 2009

Min nya skärm

som jag fått till födelsedagen av mina kära vänner gick idag sönder. Förstår inte som hänt för jag satt vid datorn och allt var helt ok, men plötsligt visade det sig en liten svart prick, ungefär som ett knappnålhuvud mitt på botten och börjat växa. Efter ca 10 minuter var den stor som ett ägg och platsen under var helt ogenomskinlig så det var bara att stänga den och återuppta min gamla lilla trotjänare som jag som tur sparat.
Jag är så ledsen för att kunna köpa en ny skärm har jag inte någon chans så det blir igen den gamla som är liten och sliten men pålitlig... men tur att jag hade den för det skulle vara hopplöst att vara utan datorn pga skärmen...

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hittade hit av en slump. Gillar verkligen din blogg. Jag känner med dej i din situation med taskig ekonomi och att få vrida och vända på varenda öre. Jag har själv varit i den sitsen och det är inte kul....men efter regn kommer solsken jag lovar det gjorde det för mej.

    Ett litet tips: Prata med kommun om att ev bli kontakt person för nån med handikapp( men bara om du känner att du verkligen vill och har ork till det , man ska aldrig göra nåt som inte känns rätt). Kontakt personer fattas alltid och man får en liten ersättning för besväret...många bäckar små! Kontaktpersonens huvudsakliga uppgift är att vara en "kompis/vän" några timmar i månaden.

    Lycka till!
    Grattis till lottvinsten det är så kul att läsa om när vinst pengar verkligen kommer till dem som behöver dem.
    Ha en bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria för tipset. Ska fråga på kommunen.

    SvaraRadera