lördag 15 maj 2010

Vad har hänt under april och maj...

Ja, jag har det så stressigt att jag helt tappat lusten att skriva här, men nu har jag tagit mig i kragen och skriver igen...


1. april fyllde min son Danny sin 16. födelsedag... Det var kul och vi firade med tårta och glass. Jag tror att han var ganska nöjd med födelsedagen.

Sedan hände inte så mycket under april, jag var med hittekatten Gubben hos veterinären och det visat sig att han behöver mer vård än jag har råd med så med hjälp av vänner på Hittekatten har vi klarat första behandlingarna.

Sista april stängde affären här i byn och med det försvann också posten och apoteket så det var inte så roligt för nu måste vi alla åka 1.5 mil till Lessebo. Men det går rykte att affären ska öppna snart igen för den behövs...


Sedan den 8. maj har jag fylld 54 år... Min födelsedag var lugn och jag firat den med tårtan och grillningen på eftermiddagen. Det var bara jag och barnen och jag var nöjd...

Min dator gick sönder men tack vare min vän som är datatekniker så fick jag en annan dator som går som en klocka...

Problem med katten Gubben fortsätter och nu har jag hittat ett nytt hem åt honom i Stockholm där han ska troligen trivas mycket bra och får både vård och kärlek som han behöver...


Till sist hade vi här idag marknad så jag handlat blommor och marknadskarameller, ett måste varje år. Michelle sålde chokladbollar och bullar på marknaden och förtjänsten gick till klassens skolresa...
Samtidigt öppnade våran affär igen med ny ägare men samma personal så det var roligt att kunna handla igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar