lördag 4 september 2010

Imorgon blir det fest här...

för Kevin fyller 19 år på måndag...
Festen är mitt födelsedags present till Kevin, min ekonomi tyvärr tillåter mig inte mera och det var helt ok för Kevin, han ville ha smörgåstårtan och vanlig gräddtårta så det blir det och det kostar ju också lite.

Danny skulle också komma hem denna helg (han bor ju hos pappan under veckorna så att han slipper pendla) men han ringde mig i fredags och sa att han får skjuts av pappan så att de kommer hit på söndag till festen båda två... Det var som en kalldusch för mig för jag bara inte tål mitt ex och vill inte ha honom här. Sedan berättade han att han köpt till Kevin ny microvågsugn för 500 kr och att han och pappan ska dela på kostnaden. Ja, han fick ju nyligen sin lön från sommarjobbet, så det var jag glad att han köpt något till Kevin och inte spenderat bara pengarna på sig själv. Men det att pappan ska ge honom hälften återstå att se...

Jag såg fram emot att ha här alla barn samlade och ville ha en trevlig dag med dem och nu blir det inte så för jag vet hur exet är. Han kommer hit, äter upp maten och sedan börjar han tjata om att de ska åka hem... han gör alltid så... och bara för att han är här blir jag spänt och irriterad och troligen inte får tid att umgås med Danny som jag nu inte träffat på två veckor...

Ja, vi får se hur det blir imorgon, men all glädje är som bortblåst...

1 kommentar:

  1. Älskade vännen! Uschvad jag känner med dig. Har ju samma problem med min äldsta sons far. Så fyyyy vilka energi tjyvar de är. Men fokusera på det ljusa i livet & det är ju trotts allt dina barn. Lossas som om att du inte hör ett endaste ord av allt han säger.

    Skulle han mot förmodan vilja prata ostört med dig, säger du enkelt bara.
    Jag har inget behov att diskutera med dg.
    Å så går du bara ifrån han. Lycka till.
    Kramis Bettan

    SvaraRadera