onsdag 13 oktober 2010

Jag har fått praktik...

Och ska börja jobba på onsdag nästa vecka. Jag får en ersättning under de 3 månader, inte mycket ca 3000 i månaden, men bättre än inget. Det tråkiga är att jag måste pendla, så det blir långa dagar, men det är i alla fall en chans till jobbet. Om jag kan inte få något där så får jag i alla fall nya, färska referenser när jag söker jobb... och sedan blir det också enklare att handla för där kan jag handla billigare än här i byn samt att alla ärende på posten blir enklare och jag slipper åka bara för det till Lessebo.
Ja, då lite positiva saker hänt... men annars är det botten... jag sparar som en galning och ändå räcker inte pengarna till allt... och inget hjälp finns någonstans...
Men jag ska se framåt och om jag skulle sedan lyckats få jobb så blir livet med ens roligare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar