måndag 14 mars 2011

Jobb eller inte??

Ja, jag vet inte själv...
I fredags ringde det på dörren hos mig och när jag öppnade så stod där gamla och nya ägare till byns pizzeria och frågade mig om jag skulle kunna jobba åt honom i tre dagar/3 timmar per vecka och laga svensk hushållskost som de skulle ha som dagens...
Visst, så klart att jag kan, svarade jag och då skulle jag under helgen förberedda menyer och vi skulle träffas idag efter lunch för att diskutera alla formaliteter och han skulle kolla mina menyer...
Jag var så glad och hela helgen ägnade jag åt att förberedda menyer, beräkna ingredienser till för 20 personer och gjort en pärm dit jag la alla recept.
Idag ringde han mig och sa att det är inställt för han var tvungen att åka till Kalmar och köpa något men att han hör av sig... sedan var det tyst...

Så nu undrar jag om det blir något av det hela eller om han redan ångrat sig...

Man troligen ska inte glädjas för tidigt... nu är min stora glädje som bortblåst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar