fredag 28 september 2012

Livet går upp och ner

Då har nästan en månad flytt förbi och det hände inte så mycket...
Livet går just nu i vågor, en dag känns allt bra och nästa verkar allt svart. Jobbet från kommunen jag hoppats på har inte startat ännu och verkar starta efter nyåret... Vad hjälper mig att jag ligger som nummer ett på listan när inget händer...
Socialen bara sänker allt, sist fick jag veta att jag inte får ha hemsförsäkring för 127 kr för det billigaste kostar 50 så de räknar bara 50 kr som utgift för alla... då är det igen att ta från matpengar...
Har sökt 8 jobb under den gångna månaden men inte fått något...
Som tur är fick jag lite kläder av en arbetskamrat, hans fru dog plötsligt och han ville inte bara kasta kläderna så jag fick dem... och det är jag tacksam för...
När jag tänker på kommande jul så får jag panik för, som det ser ut nu, har jag inte råd varken med julmaten eller några klappar till barnen...
Men det finns roliga stunder också, förra helgen har varit Danny här och vi hade ganska kul... han har praktik nu och kör lastbil i Kalmar...
Igår var jag på utvecklingssamtalet i Michelles skola och hon har skärpt sig och ligger bra till i alla ämnen och i engelska är hon bäst av alla... det kändes bra att höra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar