onsdag 24 juni 2009

Äntligen sommar...

Efter dåligt midsommarväder kom det änligen sommar... Igår och idag är det bara sol och värme som gäller så vi var vid badsjön och badat...

Kevin åkte med kompisar till festivalen Peace And Love i Borlänge och ska stanna där veckan ut... De åkte redan i måndags och tältar på området. Kevin ringde hem och sa att de fick ganska bra platser men att de skulle åka redan i söndags för det var redan hur mycket folk som helst där... och själva festivalen börjar på onsdag...

Danny ägnar sig åt att bada eller att köra sin moped som han äntligen fick igång efter att kedjelåset ramlat sönder. Han och hans kompisar fick alla mopeder när de fyllde år så det är det som gäller nu...

Michelle går för det mesta bada med sin kompis Ellinor eller cyklar ute med Ellinors bror Ludde. Hon har också sovit över hos dem i två dagar och tycker det är så kul...

Och jag? Ja, jag går ut med Conny, städar, lagar mat och går och badar en stund på eftermiddagen. Synd att man inte kan ha hundar vid badsjön för då känns det inte så att man ska vara där längre stund för man tänker på Conny som måste vara hemma ensam.
Men jag ska prova att gå och bada bland fiskar i laxsjön där man får vara med hundar. Min granne som själv har två hundar har tipsat om det...

Nu ska jag gå och sola på trädgården...

2 kommentarer: