fredag 19 juni 2009

Midsommar
















Då var det midsommar idag. Vi vaknade till en solig morgon. Kevin skulle åka till sin tjej så vi har planerat midsommar middag tidigt så att han hann äta före var det dags att ge sig iväg. Just som maten var färdig så kom det åska så vi åt inne.


Här kommer ett par bilder från våran midsommarbord...


Jag tar ett foto varje år på våran midsommarbukett... vet inte varför men det blev en tradition så här är bild på årets bukett...













och här är det bild på maten vi hade: lite korv, nypotatis, sill, grädfil, gräslök, jorgubbstårta och pepsi.




här är ett kort på barnen vid bordet, då har vi hunnit till tårtan när detta kort togs...







Eftermiddag planerade vi att grilla men för att vädret var osäkert, en stund sken solen och nästa kom det regn så var det inte någon grillning ute utan vi tog lite räkmackor till kvällen.


Så det var vår midsommar... hoppas att ni andra hade den fin ni med...

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så kul att du skaffat blogg :-)
    Jag skriver ju lite i Roffes ibland men nu har det inte blivit så mycket vare sig här eller där.
    Rara barn har du och Conny(hette han så?)är ju så stilig.
    Hoppas att vi snart får värme för då blir allt mycket roligare.
    Kram Annkila

    SvaraRadera
  2. Hej svejs i stugan treligt du hade gjort på midsommaraftonen för dig och dina barn. Jag har också skaffat mig en blogg lägger en länk till dig på min sida.
    Kram Cat

    SvaraRadera
  3. tack tjejer, kul att ni hittat hit...

    SvaraRadera