lördag 5 september 2009

Tandläkarbesök

Ja, jag har för en tid sedan brutit en hörn på min framtand så mitt leende var lite snet efteråt. För att man inte vill ha fel just på framtänder så har jag beställt tid till tandläkaren i hopp att han kan återställa tanden till ursprungliga formen.
Igår har jag då kommit dit och tandläkarn efter titten sa att han kan inte göra något åt det för det skulle ändå bara ramla av igen när jag äter. Men sedan undersökte han mina tänder, tagit 3 röntgenbilder och gav mig räkning på 560 kr för undersökningen...
Jag blev så arg... jag bad ju inte om någon undersökning, jag ville ha lagat framtand som jag inte fick. Men tandläkaren sa att det var lämpligt att samtidigt kolla hela munnen och att jag ändå skulle snart på årliga besök så att det är inget som är problem... Ja, kanske inte för honom, men när man ska ha kalas för sin sons 18-års födelsedag så jag ser det som stort problem att betala för ingenting...
Jag fick i alla fall räkning så jag har en månad på mig att betala, men ändå... är tandläkarna i sådan stor behov av pengar att de bara passar på när man kommer dit att göra något annat bara de får betalt?
Mitt leende är och förblir fortfarande snet, men kanske jag kan vända det till min personliga charm... *lol*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar