måndag 2 augusti 2010

Så har vi augusti här...

Efter sista juliveckan med regn och blåst har augusti börjat med sol och värme igen...
Här är inget nytt, allt är som vanligt förutom att pengar är mindre och mindre. Danny som fyllde 16 får ingen barnbidrag längre, men studiebidrag betalas ut från sista september så det är två månader man får inga pengar för honom. Fattar inte hur försäkringskassan tänker, ska han två månader leva på luft eller?? Samtidigt har jag fått sänkt bostadsbidrag med 400 kr och får inte lön under semester så även min lilla lön kommer i september... har inte kunnat betala alla räkningar så det blir igen att ringa och be om de kan vänta, men det har jag nu vant mig med.
Sökte flera jobb men det gav inget, fick nej på allihopa. Företag vill anställa yngre och jag är nu för de flesta för gammal. Hur kan de tänka så när jag själv känner mig ung??
Idag var jag och Michelle ute och fotade lite humlor och annat flygande kryp så här kommer lite bilder vi tagit.

Den här bilden har tagit jag själv.


Och dessa två har tagit Michelle. Är hon inte duktig på att fota?

2 kommentarer:

  1. Det är grymt hur du än vänder dig så ...ja du vet
    Har du testat att personligen besöka en plats och söka jobb, det kanske går bättre
    Lycka Till jag hoppas att du får ett jobb

    SvaraRadera
  2. Ja, det har jag provat, men de tycker att jag är för gammal, suck, de vill ha någon yngre... men idag skrev jag till flera arbetsgivare här i trakten och beskrev min situation. Kanske det hjälper...

    SvaraRadera