torsdag 21 april 2011

Påsken är här

Ja, då har vi påsken här... och fint väder... hela veckan hade vi soligt och ganska varmt så det är bra...

Tråkigt att mitt jobb som kocka har börjat och slutat inom en vecka. Det var ingen intresse till att äta hemlagad husmanskost, alla ville bara ha pizza så efter en vecka blev jag utan jobb igen...
Men en positiv sak hände och det att jag bokat stuga på Öland så vi i alla fall kommer ut på semester...
Fast det var inte utan problem heller för efter att allt var betalt och jag skrev både på bokning och betalning att vi har en hund som ska vara med så missades det av personalen och upptäckte sedan och jag fick bara ett mail att tyvärr i stugorna kan man inte ha några husdjur så att vi kan inte ta Conny med oss... så det blir tråkigt och jag har ingen aning vem ska ta hand om Conny under en vecka. Kevin kan inte jobbar ju heltid och då skulle Conny vara ensam hemma från kl. 7.00 till 18.30 och det går inte... men det är bara att hoppas att vi löser det till dess...

Nu står vi framför påsken och Danny kommer hem idag och stannar hela veckan för han har ju påsklov. Michelle hade påsklov denna veckan så tyvärr är de inte lediga samtidigt, men det är inget att göra åt...
Kevin och Jenny ska komma på söndag hit och äta lite lammstek med nypotatis och brysselkål med oss... Jag har färdigstädat och handlat allt till påsken så nu är det bara att njuta av den...
Sedan är det min födelsedag om två veckor och det ser jag inte så mycket fram emot. Fyller ju 55 och känner mig otroligt gammal... hahaha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar