onsdag 27 april 2011

Så är påsken över...

Påsken var underbar, inte bara för att jag hade alla barnen hemma, utan också vädret var riktigt soligt och varmt så vi var mycket ute... Barnen spelade basket och jag tog långa rundor med Conny.
Vi åt också god mat som jag kan presentera här:
Långfredagen var det sill och nypotatis:
Påskafton firade vi med helgskinka och potatissallad:

Sedan Påskdagen var det lammstek med potatisgratäng och brysselkål:

och avslutningsvis Annandag påsk åt vi stekt kyckling med klyftpotatis:

Kevin åkte hem nu och börjat jobba igen, Danny är här under hela påsklovet, dvs. denna vecka till skillnad från Michelle som börjat skolan igen för hennes påsklov var en vecka tidigare...

Om en vecka fyller jag år och det ser jag inte så mycket fram emot... Vet att barnen planerade något för de var hela tiden på mig att jag ska inte vara i rummet för de måste prata... ja, vi får se... jag bjuder i alla fall på tårta...

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Jag ser inte heller fram emot mina födelsedagar längre.
    Allting har blivit så förändrat sedan min mamma gick bort för lite mer än 12 år sedan.
    Visst när ens föräldrar en gång går bort, så får man ju givitvis skapa sitt eget på ngt sätt, MEN när man har sådan släkt som jag,
    NEJ jag ser aldrig fram mot mina födelsedagar.

    Kram på dig/

    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag fyller också snart år ,tiden går så fort
    Jo jag ser fram emot födelsedagar även om jag inte blir firad speciellt
    Men telfonen brukar ringa från syskon och barn
    Det är kul

    SvaraRadera
  3. Ja, min pappa bor ju låååångt ifrån mig så honom kan jag inte träffa så det är bara barnen och lite kompisar som man firar med... och uppriktigt sagt, det är kul att fira födelsedagar när man är ung, nu är det bara närmare och närmare att bli en gammal gumma och vem strävar efter det?

    SvaraRadera