lördag 25 juni 2011

Kevin lurat mig idag...

Idag kom Kevin och Jenny på besök och överraskade mig med två matkassar fulla med mat. Efter lunchen sa Kevin att vi kunde ju grilla på eftermiddagen och det tyckte jag blev bra idé. De köpte grillskivor och Jenny skulle göra klyftpotatis med grönsaker. Kevin gick ut för att plocka fram min 20 år gammal och halvrostig grill som hade en liten hål i botten och innan jag hunnit att säga att han ska försiktigt med den så han slängde den på trädgården och jag bara såg att hela botten sprack och det lilla hålet som jag täckte med aluminiumfolie blev jättestor... Jag blev gråtfärdig och Kevin sa, men oops, den här är då bara att kasta och gick med den söndriga grillen till soptunnor. Jaha, sa jag, då har vi i år grillat färdigt... Men då går Kevin tillbara bärande på en låda och han har köpt mig en ny grill... Vad glad jag blev...
Så vi har grillat som planerat och Jenny´s klyftpotatis var det godaste jag ätit. Vi allihopa tyckte mycket om dem och jag fick recept. Sedan har vi tittat på Harry Potter senaste filmen och efter filmen åkte Kevin och Jenny hem igen... Vilken underbar dag och Kevin verkligen lurat mig ordentligt...
Här kommer bild på min nya grill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar