onsdag 28 december 2011

Julen avklarad...

Ja, då är själva Julhelgen bakom oss och nu ser vi fram emot nyårsfirandet...

Julafton var mysig, först har vi ätit julbord med allt som hör till, dvs. skinka, köttbullar, prinskorv, revbensspjäll, sylta, julkorv, jansson, potatissallad, brunkål, brysselkål, ris ala Malta, julmust och den kalla buffén med vörtbröd, julost, julsalami, leverpastej, sill, rödbetssallad och pepparkakor. Sedan när vi var mätta och belåtna så var det julklappsöppning. Kevin fungerade som tomte med luvan och vitt skägg och vi skulle rimma till varje julklapp han delat ut. Det var så konstiga rim att vi skrattat mycket. Alla var nöjda med
sina julklappar och det var det viktigaste. Kevin var mycket rörd av julklappen från sin flickvän Jenny som är för tillfälle i Australien och var ganska ledsen att de inte kunnat ses via dator. Men de messade med varandra i alla fall... Han fått en midnattsblå morgonrock där hon broderat på fickan "Jag är cool men du är bäst". Sedan har jag och Kevin tittat på min julklapp, DVD-filmen Georiga rules som vi båda tyckte om. Sedan gick pojkarna träffa sina kompisar och Michelle har ägnat sig åt sina julklappar, satt på väggen affischer med Justin Bieber och börjat läsa boken. Hon fått den från mig på engelska och från Kevin på svenska så om hon skulle fastna och inte förstå på engelska så kan hon kolla i den svenska översättningen.

De andra juldagar var också fina och lugna, Kevin åkte tillbaka till Växjö den 26. och Danny var för det mesta med sina kompisar och Michelle läste boken. Jag själv slöat förutom att gå ut med Conny. Vädret var ju inte så bra, det var storm så inget lockade oss ut...

Igår har jag jobbat på caféet, men nu är jag ledig till den 2. januari. Känns skönt.

Här kommer en bild på våran gran samt julklappar vi fått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar