fredag 3 februari 2012

Nu är det februari

Så har vi klivit i det nya året. Jag har fått en ny socialsekreterare som verkar vara bra. Äntligen slapp jag att vara nervig varje gång jag skulle ha med dem att göra.

Min vovsing började året med att vara sjuk. Började tappa päls och hade jättesvulna tassar så det var tur till veterinären. Den misstänkte först rävskabb, men det var det inte, sedan misstänkte de att han har fel på sköldkörteln, men det var det inte heller, men efter penicilinkuren verkar Conny i alla fall må bättre, slutade i alla fall tappa pälsen och jag fått tipset från en vän som har lång vana av hunduppfödning att tvätta hans tassar med Atamon och det verkar hjälpa så jag hoppas att han blir återställd så småningom... Men dyrt är det... bara hans mediciner (3 stycken) kostade 800 kr.

Sedan har Kevin flyttat från sin gamla etta till en trerummare och nu är han ganska ivrig på att inredda sin nya lägenhet. Jag var hos honom den sista helg innan flytten och hjälpt att packa allt i lådor.

Ja, det var alla nyheter i mitt liv. Sökte nu också ett jobb som jag hoppas på... vore på tiden att jag kunnat börja jobba på riktigt...

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att du får jobbet.
    Kram gun

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, men har inte hört av dem ännu så det blir troligen inget... suck...

    SvaraRadera