söndag 24 maj 2009

Änglamail

Ja, när jag tänker efter så vet jag inte hur ska jag tolka den.

Det var för några dagar sedan jag fick mailet med bild på änglar och i texten stod det att det är skyddsänglar som tar hand om en och om man sänder mailet vidare till minst sju personer så hände något följande dag 10.28.

Jag brukar inte skicka vidare dessa kedjemail men just då, med tanke på min arbetslöshet och dålig ersättnig från FK, tänkte jag: Varför inte? och skickat mailet vidare.

Nästa dag vid ca halv elva på förmiddagen hämtade jag posten och där hittade jag brev från FK om att mina dagar tog slut och att jag inte har någon inkomst från a-kassa längre så att jag ska kontakta arbetsförmedlingen och eventuellt socialen.

Nu när den första chocken lagt sig kom jag ihåg mailet med änglar och tänkte att visst, tidpunkten stämmer, men skulle det inte vara något positivt som skulle hända?

Sedan pratade jag med min vännina som var en av de jag skickat änglamailet till och hon berättat för mig att hon ska skiljas och att hennes man har flyttat ifrån henne så att nu är hon ensam med sina 4 barn.

Är det inte konstigt?
Snälla, om du får änglamailet från någon, skicka det inte vidare för de änglarna är inte snälla eller??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar