lördag 23 maj 2009

Just nu är det svårt

Igår fick jag brevet från Försäkringskassan om att jag är nu utstämplat från a-kassa och därför får inte någon mer ersättning för min arbetslöshet. Hur kan detta vara möjligt att arbetsförmedlingen inte kom på det? De har bara förlängd min aktivitetsgaranti till september men nu visar det sig att jag får ingen inkomst från och med maj månad... Hur ska jag klara mig och kunna försörja min familj? Ja, det finns ju socialbidrag fick jag till svaret... Allt känns nu så svart för min äldste son Kevin fyller 18 år i september och jag har inget att ge honom. Socialbidrag tar inte hänsyn till födelsedagar och håller en bara att överleva. Och att hitta något jobb är så liten chans att jag bara går och gråter... hur ska det gå för oss?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar