onsdag 27 maj 2009

Onsdag eftermiddag

Ja, då är det onsdag nu och jag just skickat iväg räkningar och är igen fattig som en kyrkråtta. Har ca 1000 kr tills den 20. juni och då ska jag klara mat för 4 personer, bidra till skolavslutnings blommor 25 kr/barn (tack och lov bara de yngre två, men ändå en 50lapp)...
Men sådan är livet. Är glad att jag till slut fick elräkningen betalt för det vore ju hemskt att bli utan el. Hela lägenhet här går på el och mest skulle vi sakna våra datorer så det och hyra är betalt. Har en liten bunt räkningar kvar som jag inte hade råd med, men de ska jag försöka att betala nästa månad. Förhoppningsvis...
Nu blir det kärvt för jag har ju inte något jobb under sommaren när skolan är stängt så den inkomst försvinner, lika som studiebidrag för Kevin så det är nästan 2000 mindre och nu när jag inte har egen inkomst så blir det bara socialbidrag och det känns helt fel... Men vad gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar